• Home
  • Nieuws
  • Vastgoed markt
  • Onze totaal-service
  • Over ons
Wonen Aan De Côte d’Azur
  • Bestaande woningen
    • Hoogwaardig vastgoed
    • Omgeving Monaco
    • Omgeving Nice
    • Omgeving Cannes
    • Omgeving Saint Raphael
    • Omgeving Saint Tropez
    • Omgeving Parijs
    • Off-market
    • Interieur design en styling
  • Nieuwbouw
    • Nieuwe villa bouwen
    • Nieuwbouw ski chalets
    • Dubai
    • Interieur design en styling
    • Capsule Tiny House
  • Zoek op budget
    • € 0 – 300,000
    • € 300,000 – 750,000
    • € 750,000 – 1,500,000
    • € 1,500,000 – 3,000,000
    • € 3,000,000 – 6,000,000
    • € 6,000,000 – 10,000,000
    • € 10,000,000 and more
  • Internationaal
    • Vastgoed op Ibiza
    • Vastgoed in Portugal
    • Verenigde Arabische Emiraten
    • Vastgoed in Italië
  • Verkoop
  • Contact
    • Nieuwsbrief
    • Uw favorieten
  • Menu Menu

Tramlijnen in Nice, zuid Frankrijk: huidige en toekomstige haltes

De tramlijnen in Nice French Riviera vormen een cruciaal onderdeel van de infrastructuur van het openbaar vervoer in de stad. Met drie volledig operationele lijnen en nog twee in de planningsfase, zal het tramnetwerk de komende jaren aanzienlijk worden uitgebreid. Deze ontwikkelingen zijn in lijn met de doelen van Nice om duurzame stedelijke mobiliteit te promoten, verkeersopstoppingen te verminderen en de kwaliteit van het leven voor haar inwoners te verbeteren. Naarmate de stad blijft groeien en evolueren, zal haar tramsysteem ongetwijfeld een belangrijke rol spelen bij het vormgeven van haar toekomst. Voor kopers van een woning in de omgeving van Nice is dit geweldig nieuws.

Tramlijnen in Nice, Côte d’Azur: huidige en toekomstige haltes

De stad Nice, gelegen aan de Franse Rivièra, beschikt over een uitgebreid tramnetwerk dat een belangrijke rol speelt in het openbaar vervoersysteem. Dit netwerk, beheerd door Lignes d’Azur, ontwikkelt zich voortdurend om te voldoen aan de behoeften van haar inwoners en bezoekers. Het tramsysteem vergemakkelijkt niet alleen het dagelijkse woon-werkverkeer, maar heeft ook als doel om verkeersopstoppingen en de impact op het milieu te verminderen. Dit essay gaat dieper in op de huidige staat van de tramlijnen in Nice, hun individuele haltes en de ambitieuze plannen voor de toekomst. Het ondersteunt ook het standpunt van Nice om een ​​stabiliteit te zijn.

Samenvatting van de doelstellingen voor 2030 en 2040

  • Creëer een Metropolitaans Mobiliteitsobservatorium om de tevredenheid van uw verblijf en uw leven te bevestigen
  • Creëer een structurerend werk tussen Cagnes-sur-Mer en Nice Ouest.
  • Sluit u aan bij de post in Saint-Laurent-du-Var door lijn 2 te verlengen of door P+R te bellen
  • Oprichting van een TCSP van L’Ariane Nord naar het centrum-oosten van Nice, aangevuld met een versterking van het aanbod van de bestaande spoorlijn Drap-La Trinité-Nice Thiers, in verbinding met de regio Zuid
  • Integreer het aanbod van Chemins de Fer de Provence in het grootstedelijk vervoersnetwerk, versterking van het aanbod en de desserts
  • Verlicht de L1-aanbiedingen met een complementaire en alternatieve op Gambetta
  • Zich inzetten voor de ontwikkeling van een contour in het centrum van Nice in het noorden
  • Creëer de nieuwe BHNS-oriëntaties en een speciale site op de Avenue des Alpes in Cagnes-sur-Mer en in Vence, op de rechteroever van Carros en op de boulevard de la Madeleine
  • Creëer kabeltransport en route van de Var (kruisingen van de Var, hellingen/vlakte)
  • Creëer 5.000 plaatsen en P+R-relaisparken en -ritten en buitenwijken of in de omgeving van het hart van de stad,
  • Versnel het fietsplan door een echt netwerk van fietsroutes op te zetten
  • Decarbonisatie van 100% van de busvloot en oprichting van het busonderhoudscentrum voor 2025,
  • Ondersteuning voor de ontwikkeling van elektrische mobiliteit

Active Tramlines

Line 1: Henri Sappia tot Hôpital Pasteur

Lijn 1, geopend in 2007, is de ruggengraat van het tramnetwerk van Nice. Het beslaat ongeveer 8,7 kilometer en verbindt het noordelijke deel van de stad met de oostelijke regio’s. De route beslaat 21 stations en bedient belangrijke gebieden zoals het stadscentrum, onderwijsinstellingen en woonwijken.

Stops:

  1. Henri Sappia
  2. Le Ray
  3. Gorbella
  4. Valrose Université
  5. Borriglione
  6. Libération
  7. Gare Thiers
  8. Jean Médecin
  9. Masséna
  10. Opéra – Vieille Ville
  11. Cathédrale – Vieille Ville
  12. Garibaldi
  13. Acropolis
  14. Palais des Expositions
  15. Vauban
  16. Saint-Jean d’Angély Université
  17. Saint-Roch
  18. Virgile Barel
  19. Pont Michel
  20. Saint-Charles
  21. Hôpital Pasteur

Line 2: CADAM tot Port Lympia

Lijn 2, operationeel sinds 2018, loopt van het administratieve centrum (CADAM) naar de historische haven (Port Lympia) en beslaat een afstand van 11,3 kilometer. Deze lijn verbetert de connectiviteit tussen de westelijke buitenwijken, het stadscentrum en het oostelijke havengebied aanzienlijk. Het is ook opmerkelijk dat het een ondergronds gedeelte omvat om de esthetiek van de stad te behouden en verstoring van het oppervlak te verminderen.

Stops:

  1. CADAM
  2. Digue des Français
  3. Méridia
  4. Les Arboras
  5. Le Lac
  6. Ouest – Stade Allianz Riviera
  7. Parc Phoenix
  8. Grand Arénas
  9. Nice Saint-Augustin
  10. Centre Européen Université
  11. Paul Montel – La Madeleine
  12. Fabron
  13. Sainte-Hélène
  14. Carras
  15. Ferber
  16. Cassin – Kirchner
  17. Magnan
  18. Grosso
  19. Alsace-Lorraine
  20. Jean Médecin
  21. Durandy
  22. Garibaldi
  23. Port Lympia

Line 3: Saint-Isidore to Airport Terminal 2

Lijn 3, die in 2019 in gebruik werd genomen, bedient voornamelijk het westelijke deel van Nice en verbindt de wijk Saint-Isidore met de luchthaventerminals. Deze 7 kilometer lange lijn speelt een cruciale rol bij het verbinden van woonwijken met belangrijke transportknooppunten.

Stops:

  1. Saint-Isidore
  2. Digue des Français
  3. Méridia
  4. Les Arboras
  5. Le Lac
  6. Ouest – Stade Allianz Riviera
  7. Grand Arénas
  8. Airport Terminal 1
  9. Airport Terminal 2

Line 4: Nice – Cagnes sur Mer

Lijn 4 bevindt zich nog in de planningsfase, met als doel het tramnetwerk verder uit te breiden naar nieuwe gebieden. Deze lijn zal naar verwachting de connectiviteit binnen de metropoolregio verbeteren, hoewel specifieke details en haltes nog moeten worden afgerond.

Toekomstplan (voorlopige stops)

  1. Cagnes sur Mer (Parc Savaigo)
  2. Saint-Laurent-du-Var
  3. Grand Arénas
  4. Nice Saint-Augustin
  5. L’Archet Hospital
  6. Magnan
  7. Centre Universitaire Méditerranéen
  8. Cathédrale – Vieille Ville
  9. Port Lympia

Line 5: Nice – Drap

Net als lijn 4 is lijn 5 onderdeel van de toekomstige uitbreidingsplannen. Het doel is om gebieden te bestrijken die momenteel niet goed worden bediend door het openbaar vervoer, en zo de buitenwijken van Nice verder te integreren met het stadscentrum.

Toekomstplan (voorlopige stops):

  1. La Trinité
  2. Bon Voyage
  3. Pasteur 2
  4. Palais des Expositions
  5. Acropolis
  6. Garibaldi
  7. Jean Médecin
  8. Thiers
  9. Libération
  10. Gorbella
  11. Le Ray
  12. Henri Sappia

Toekomstige plannen en ontwikkelingen

Het tramnetwerk in Nice is niet alleen een vervoermiddel, maar ook een strategisch instrument voor stedelijke ontwikkeling en duurzaamheid. De inzet van de stad om haar tramsysteem uit te breiden en te moderniseren, weerspiegelt bredere doelen om de CO2-uitstoot te verminderen, het openbaar vervoer te promoten en de kwaliteit van het leven van de bewoners te verbeteren. Als u een nieuwbouwproject wilt kopen in de regio Nice langs de nieuwe tramlijnen, neem dan contact met ons op.

Lijnuitbreidingen en nieuwe verbindingen:

De stad is van plan om bestaande lijnen uit te breiden en nieuwe verbindingen te creëren om groeiende voorstedelijke gebieden beter te bedienen. Dit omvat het uitbreiden van Lijn 2 naar het westen voorbij CADAM en het mogelijk integreren ervan met aangrenzende gemeenten. Op vergelijkbare wijze worden uitbreidingen van Lijn 1 en Lijn 3 overwogen om meer terrein te bestrijken en naadloos reizen door verschillende delen van de stad te bieden.

Integratie met andere vervoerswijzen:

Er ligt een belangrijke focus op de integratie van het tramnetwerk met andere vervoerswijzen, zoals bussen, regionale treinen en fietsdeelsystemen. Het doel is om een ​​samenhangend en efficiënt openbaarvervoersysteem te creëren dat forenzen meerdere opties biedt. Zo worden grote tramhaltes ontworpen als intermodale knooppunten waar passagiers gemakkelijk kunnen overstappen tussen trams, bussen en treinen.

Duurzaamheidsinitiatieven:

Nice investeert in groene technologieën om het tramsysteem milieuvriendelijker te maken. Dit omvat het gebruik van energiezuinige trams, de installatie van zonnepanelen bij tramremises en de implementatie van regeneratieve remsystemen die energie terugvoeren in het net. Daarnaast zijn er plannen om groene corridors langs tramroutes te creëren met uitgebreide boombeplanting en landschapsarchitectuur.

Verbetering van de toegankelijkheid en gebruikerservaring:

Ervoor zorgen dat het tramnetwerk toegankelijk is voor iedereen, inclusief mensen met een beperking, is een prioriteit. Dit houdt in dat tramhaltes worden geüpgraded met betere faciliteiten, dat er realtime reisinformatie wordt verstrekt en dat trams worden uitgerust met lagevloertoegang en ruimte voor rolstoelen en kinderwagens. Het verbeteren van de algehele gebruikerservaring omvat ook de introductie van wifi op trams, verbeterde veiligheidsmaatregelen en de ontwikkeling van een mobiele app voor eenvoudige ticketverkoop en reisplanning.

De tramlijnen in Nice French Riviera vormen een cruciaal onderdeel van de infrastructuur van het openbaar vervoer in de stad. Met drie volledig operationele lijnen en nog twee in de planningsfase, zal het tramnetwerk de komende jaren aanzienlijk worden uitgebreid. Deze ontwikkelingen zijn afgestemd op de doelstellingen van Nice om duurzame stedelijke mobiliteit te bevorderen, verkeersopstoppingen te verminderen en de kwaliteit van leven voor haar inwoners te verbeteren. Naarmate de stad blijft groeien en evolueren, zal haar tramsysteem ongetwijfeld een belangrijke rol spelen bij het vormgeven van haar toekomst.

​kabelbanen!

De lijn die het stadhuis van Saint-Laurent-du-Var moet verbinden met Cadam, in Nice, is in het vizier sinds er een gerucht de ronde deed over het stopzetten van het project. De kabelbaan die twee oevers van de rivier de Rives in 2 minuten en 45 seconden met elkaar moet verbinden, is uitgesteld tot 2028. Uitgesteld… maar niet verlaten.

door Ab Kuijer/27 juli 2024/in Blog
Deel dit stuk
  • Delen op Facebook
  • Deel op X
  • Delen op WhatsApp
  • Delen op LinkedIn
  • Delen via e-mail
https://www.wonenaandecotedazur.nl/wp-content/uploads/2024/07/tram-cagnes-sur-mer.jpg 550 728 Ab Kuijer https://www.wonenaandecotedazur.nl/wp-content/uploads/2024/02/sitelogo150.png Ab Kuijer2024-07-27 13:32:382025-05-01 10:31:06Tramlijnen in Nice, zuid Frankrijk: huidige en toekomstige haltes

Ons service netwerk

  • Hoe gebruikt u onze services?
  • Schrijf u in voor onze nieuwsbrief
  • AI Alarm en beveiliging
  • Nieuw huis, nieuwe keuken
  • Lange termijn villa huren
  • Internationale verhuizingen
  • Interieur, styling en decoratie
  • Tuinontwerp en tuinaanleg
  • Renovatie en onderhoud
  • Hypotheek in Frankrijk
  • Steden shirts, caps en meer

Wat zeggen onze klanten over ons?

International reviews

Commercieel Vastgoed kopen in Ajman, UAE

Link naar: Top 10 ibiza stranden met appartementen te koop in de buurt Link naar: Top 10 ibiza stranden met appartementen te koop in de buurt Top 10 ibiza stranden met appartementen te koop in de buurtibiza beachesLink naar: Emigreren naar Zuid Frankrijk: kiezen voor een gezonde levensstijl Link naar: Emigreren naar Zuid Frankrijk: kiezen voor een gezonde levensstijl emigrating to the French RivieraEmigreren naar Zuid Frankrijk: kiezen voor een gezonde levensstijl
Scroll naar bovenzijde Scroll naar bovenzijde Scroll naar bovenzijde